Subject: Vs: Kuidas kasutada isikutuvastust äpi kaudu
From: "Annika Hramov" <[email-masked]>
To: "Kairit Ladvig" <[email-masked]>
Cc: Riigi Infosüsteemi Amet <[email-masked]>
Date: Tue, 10 Jun 2025 15:30:03 +0300

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava
linke ega manuseid!

Tere,

aitäh, kiire vastuse eest!
Katsetasime esimest moodust ehk skaneerida mobiili ekraanilt dokumendi
vöötkoodi, aga see ei tööta, meie Honeywelli skänner seda vöötkoodi ei
suuda lugeda, põhjuseks võib olla kas peegeldus või muu ekraanipinna
eripära. Kas on teada mingi tüüp skännereid, mis seda teha suudavad?

Tervitades,
Annika Hramov
Teenindusjuht
Tel 5382 6336
Tartu Linnaraamatukogu
  _____

Saatja: Kairit Ladvig <[email-masked]>
Saadetud: esmaspäev, 9. juuni 2025 15:30
Adressaat: Annika Hramov <[email-masked]>
Koopia: Riigi Infosüsteemi Amet <[email-masked]>
Teema: Re: Kuidas kasutada isikutuvastust äpi kaudu

Tere!

Täname Teid, et pöördusite meie poole antud teemal.

Tõepoolest,  juulikuus luuakse Eesti äppi võimalus esitada isikut
tõendavaid dokumente. Raamatukogudes saab ka edaspidi isiku tuvastamiseks
kasutada vöötkoodi, mis on mobiilirakenduses dokumendil olemas samamoodi
nagu füüsilisel dokumendil. Seega, ka seda on võimalik vöötkoodilugeriga
lugeda.

Lühidalt näeks see välja nii:

1.	Inimene avab oma Eesti äpi ja logib sinna sisse
2.	Inimene näitab äpist triipkoodi, mida raamatukogupidaja skaneerib
samamoodi nagu muidu ID-kaardi koodi

Teine võimalus isiku tuvastamiseks Eesti äpiga on äpis oleva QR-koodi
kaudu:

1.	Inimene logib Eesti äppi sisse mobiil-ID või Smart-ID abil ja avab
QR-koodi, mis kehtib 3 minutit
2.	Teenuseosutaja (nt raamatukogupidaja) avab oma Eesti äpi ja logib
sinna sisse
3.	Teenuseosutaja kontrollip Eesti äpis avanenud kaamera abil
kasutaja telefonis kuvatud QR-koodi ja näeb oma ekraanil inimese andmeid

Juulist kasutusele tulev Eesti äpis isiku tõendamise võimalus on
vabatahtlik – see ei ole teenuseosutajatele ega inimestele kohustuslik.
Aga see on mugav alternatiiv argitoimetuste tegemiseks.

Sellel nädalal saadame erinevatele erialaliitudele ka vastava infokirja,
kus on kogu informatsioon detailselt kirjas.

Kui teil tekib veel küsimusi, siis andke julgelt meile märku.

Parimate soovidega

--

Kairit Ladvig

Riikliku mobiilirakenduse tootejuht

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigi Infosüsteemi Amet

Pärnu mnt 139A Tallinn 15169

Saatja: Annika Hramov <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 6. juuni 2025 11:41
Adressaat: Riigi Infosüsteemi Amet <[email-masked]>
Teema: Kuidas kasutada isikutuvastust äpi kaudu

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava
linke ega manuseid!

Tere,

raamatukogu tuvastab oma lugejaid laenutusprotsessis füüsilise ID-kaardi
abil, ID-kaart on kasutusel ka lugejapileti funktsionaalsuses. Me
füüsiliselt kontrollime Id-kaardi abil inimese identiteeti ja
laenutajakonto olemasolu või siis skaneerime isikukoodi kasutades
id-kaardil olevat vöötkoodi oma laenutusprogrammi otsingusse.
Nüüd, kui isikutuvastuse võimalus luuakse juulikuust läbi äppi, siis mida
see meile tähendab, mis on need lahendused, kuidas meie oma
teeninduslettides, mida on ühes majas 8 erinevat, saaksime sellist
tuvastamisviisi kasutada?

Kas teenusepakkujatele tekib siis oma Eesti.ee äpi ligipääs või
tehnikavõõra inimesena, kuidas seda võimalust peaks looma?

Tervitades,

Annika Hramov

Teenindusjuht
Tel 5382 6336
Tartu Linnaraamatukogu